Trainer voor de Strong Sister Run

Driewerf hoera en een vreugdedansje: Wieke mag weer hardlopen na haar eerste hardloopblessure.

Ik had inmiddels zooltjes gekocht, dus ik stapte vol goede moed (en een beetje zenuwen) de deur uit. Een klein rondje, gewoon even kijken hoe het voelt.

Ik vond het wel spannend hoor! Zou mijn scheenbeen het volhouden? En zou ik het nog wel kunnen? Ik had al zo lang niet hardgelopen. Bij de eerste paar meter merkte ik dat ook duidelijk; ik was stijf! Maar na een minuutje merkte ik dat het redelijk vanzelf ging en dat ik in mijn ritme kwam. Ik kon me dus focussen op wat ik allemaal voelde. Een redelijk hoge hartslag, dat is normaal voor me. Ik start nog steeds veel te snel, daar moet ik echt nog aan werken.

Ook van mijn pijnlijke voetzolen schrok ik niet. Nee, dat heb ik normaal niet, maar ik heb nieuwe zooltjes. Daar zullen mijn voeten even aan moeten wennen. Waar ik wel van schrok, was een lichte pijnscheut in mijn scheenbeen. Oh nee, zou ik dan toch nog te snel zijn begonnen? Maar even later besefte ik dat ik gewoon op het eind van een tak was gaan staan en dat het andere eind tegen mijn been aan kwam. En dat dit het verkeerde scheenbeen was, laat ik ook even in het midden. Het belangrijkste is dat mijn broek nog heel is…

Uiteindelijk heb ik tien minuten gelopen, gewoon twee rondjes in de wijk. Dat klinkt als heel weinig, maar toch voelde het als veel. Waar ik twee jaar geleden nog stond te juichen om elk excuus om niet te sporten, mistte ik het nu. Dus deze tien minuten waren heerlijk! Grappig, hoe je in een korte tijd kunt veranderen van sportweigeraar naar iemand die het eigenlijk best tof vindt.

Helaas kan ik voorlopig even niet hardlopen. Ik hoest me op dit moment de longen uit mijn lijf en Rose heeft me eens verteld dat je niet moet sporten als je last hebt van iets dat onder je keel zit. Aangezien longen inderdaad een stukje lager zitten, houd ik me daar maar aan. Dus als iemand nog leuke dingen weet om te doen waar je niet van gaat hoesten, kom maar op!

Wieke

Hardloopclinic/training voor groepen

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.