Gravelbikes  

RSS

Abbiesport
(@abbiesport)
New Member
Lid geworden: 4 maanden geleden
15/05/2019 8:29 pm  

Joh wat leuk een forum!

Laat ik er meteen maar gebruik van maken. Of het in dit of het mtb forum hoort zou ik niet weten, maar racer staat al wel gelijk aan race toch? Ik twijfel of ik een gravelaar moet aanschaffen. Mijn racer is aan vervanging toe en ik wil ook wel andere paden volgen. Dat kan op een mtb maar ook op een gravelfiets. Dus waarom kies je voor gravel en waarom voor mtb? Zijn er nog merken die ik echt moet proberen en dingen waar ik op moet letten? Ik begreepdat gravelbikes een andere geometrie hebben. Is het verschil met de racefiets dan niet enorm? Ik rijd nu op een Cube Peleton. Maat 56

Citaat
Mandy
(@mandy)
New Member
15/05/2019 8:39 pm  

Wil je ook echt MTB routes gaan fietsen?

of gaat het puur om gravelpaden en niet echt zandpaden?

ReageerCitaat
Astrid
(@astrid)
Lid Admin
Lid geworden: 4 jaar geleden
15/05/2019 8:45 pm  

Wij zijn nu een paar gravelracers aan het testen, en dat zijn echt super fietsen. Het kortst samengevat zou ik er van maken: een racefiets met het voordeel dat je ook makkelijk van die heerlijke bos- en zandpaden mee kunt pakken.
De grootste fout die ik maakte was dat ik dacht er ook mee op de MTB-routes met single tracks te kunnen. Dat kán wel, maar is zonder vering echt niet comfortabel.

Dus wat Mandy eigenlijk al vraagt: wil je ook de MTB-routes op? Dan is een gravelracer niet de fiets die je moet hebben. Houd je het op bos- en zandpaden, dan moet je er voor gaan, want op de weg doet zo'n gravelracer echt niet onder voor een racefiets (tenzij je héle grove banden onder zet).

ReageerCitaat
Rose
 Rose
(@rose-mentink)
Lid Admin
Lid geworden: 6 jaar geleden
15/05/2019 11:12 pm  

Ik vind mijn gravelbike echt te gek, eerst dacht ik dat de banden de fiets trager zouden maken maar het tegenovergestelde is het geval, doordat je overal lekker overheen dendert rij je er heerlijk op rond. Ik gebruik hem als wegfiets en kan dankzij die banden vaker gewoom een leuke weggetje pakken. Echt een mtb parcours kan uitdagend zijn, maar ik rij sommige stukken wel met de mogelijkheid om bij technische stukken even naast het parcours te rijden of dat stuk route over te slaan. Voor mij is mijn gravelbike echt vrijheid, meer dan mijn wegfiets of mtb. Ik wil nu ook meerdaagse tochten er op gaan rijden

ReageerCitaat
Rose
 Rose
(@rose-mentink)
Lid Admin
Lid geworden: 6 jaar geleden
16/05/2019 11:09 am  
Geplaatst door: Mandy

Toen ik in Deventer kwam wonen had ik alleen mijn veldfiets en reed daarmee de mtb routes. dat is heel goed voor je skills, maar nu ben ik maar wat blij met mijn mtb want het is een stuk relaxder

ReageerCitaat
Mandy
(@mandy)
New Member
23/05/2019 7:38 am  
Geplaatst door: Rose
Geplaatst door: Mandy

Toen ik in Deventer kwam wonen had ik alleen mijn veldfiets en reed daarmee de mtb routes. dat is heel goed voor je skills, maar nu ben ik maar wat blij met mijn mtb want het is een stuk relaxder

Ik ben heel blij met mijn fully MTB om mijn missende skills te helpen 🤣 

gravelbike lijkt me wel heel fijn hier in de regio al houd mijn gewone racefiets me niet tegen om hier de gravelpaden te gebruiken... (en voorlopig maar eens meer km’s op de huidige fietsen gaan rijden)

ReageerCitaat
Share: