Snelle wraps

Het is al eerder ter sprake gekomen; eten en planning is soms een lastige combinatie voor mij. Ook nu heb ik zo’n periode waarin orde en regelmaat ontbreken. Dat betekent niet dat ik vergeet om te eten (daar hoef je bij mij niet bang voor te zijn ;)), maar het betekent wel dat ik heel anders eet.

Normaal kan ik er echt van genieten om te bedenken wat ik wil eten, boodschappen te doen en dan een maaltje in elkaar te draaien – met de muziek flink hard natuurlijk. Als ik die tijd niet heb, dan eet ik vaak een restje van gister met een prakje van vandaag. De meest rare combinaties komen voorbij, omdat ik er ook nog een beetje rekening mee probeer te houden dat ik genoeg eiwitten en koolhydraten binnenkrijg. Zeker als ik ‘s avonds nog wil gaan sporten.

Dat is op zich niet erg, maar dat maakt het wel wat lastiger om een gerecht te vinden dat fotogeniek genoeg is om op deze site te kunnen verschijnen. Vandaar dat ik jullie vandaag mijn lunch voorschotel; wraps. Ideaal als snelle lunch maar ook als snel avondeten.

Omdat je ze zo vol kunt laden als je zelf maar wilt, zijn wraps ook handig aan te passen aan de hoeveelheid energie die je nodig denkt te hebben. Onderstaande wrap is maar een voorbeeldje, maak er vooral van wat je zelf lekker vindt!

  • 1 wrap
  • 1 el Griekse yoghurt, of iets anders romigs
  • handje rucola
  • 1/4 avocado
  • paar kerstomaatjes
  • beetje zachte geitenkaas
  • geroosterde zaden & pitten

Besmeer de wrap met de yoghurt en verdeel de rucola erover.

Snijd de avocado in blokjes en halveer de tomaatjes. Verdeel alles over de rucola en vouw de wrap dubbel…als dat lukt.

Wil je de wraps meenemen als lunch, dan kun je beter wat minder vulling gebruiken, anders wordt het gegarandeerd een knoeiboel 🙂

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.