Een goed begin van de dag met een lekker ontbijt. Probeer de gezonde appeltaart in een bakje van Joyce. Gemaakt met havermout, appel en kaneel. Lekker en voedzaam: een goed ontbijt voor sporters!

Ik begon mijn weekend met een lekker en voedzaam ontbijt. Zoals jullie weten ben ik dol op havermout en kan ik het zo het hele jaar door eten. Tot mijn verbazing spreek ik ook wel mensen die deze pap niets aan vinden. Zij vinden de smaak vaak saai, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Ik maak altijd veel verschillende variaties en daardoor proeft mijn havermout elke ochtend anders. Mijn ontbijt dit weekend was havermout met appelschijfjes en kaneel.

 

Ontbijt met kaneel werkt verwarmend

Bij appel en kaneel denk je al gauw aan de winter. En inderdaad, het verwarmende effect van kaneel doet het in dat jaargetijde goed, maar wist je dat je beter met de warmte van de zomer om kunt gaan door o.a. kaneel te eten? In India drinken ze op warme dagen gewoon chai tea. Deze thee zit bomvol kruiden en kaneel en je lichaam warmt op. Daardoor is het verschil met de temperatuur buiten niet zo groot en voel je je aangenamer. Dus appel en kaneel doen het ook goed in deze tijd van het jaar.

 

Kaneel voor je gezondheid

Kaneel is meer dan lekker alleen, zo werkt het tegen scheetjes en krampen en geeft het een warm gevoel. Daarnaast schijnt het zelfs tegen diarree en hoesten te werken. En is het goed voor je tandvlees. Voor sporters is kaneel vooral interessant omdat het ervoor zorgt dat je spieren meer glucose opnemen waardoor je meer energie hebt. En kaneel is goed voor je bloedsuiker en cholestrol.

 

Recept gezond ontbijt voor sporters

De bereiding is simpel. Je hebt nodig:

Havermout
Melk (amandelmelk is erg lekker en anders havermelk)
Appel
Kaneel

Havermout maak je snel klaar door de melk met de havermout in een pannetje te verwarmen. Even zacht door laten koken. Je appel snijden. Havermout in een bakje en garneren met appel en wat kaneel.

In de zomer is warme pap misschien niet zo lekker. Overnight mats zijn dan een betere optie. Je zet dan ‘s avonds je havermout al in wat melk of yoghurt om te weken. Meng je dan de kaneel er al door? Dan krijg je een lekkere intense smaak.

Probeer ook mijn andere recept voor overnight oats!

Joyce

 

Volg Stoere Vrouwen Sporten ook op InstagramFacebook en YouTube voor meer sport updates, recepten en leuke work-outs.

Wist je trouwens dat je het SVS platform heel gemakkelijk kunt supporten. Dat doe je door via onze site te kopen bij onze partners. Dan krijgen wij namelijk een kleine vergoeding. Dat geldt bijvoorbeeld voor de linkjes naar Futurumshop, Wiggle en Decathlon.  Maar bijvoorbeeld ook voor Bol.comDille & Kamille,  Holland & BarrettfonQ en CoolBlue. Meer hierover lees je op de pagina Support Onze Site. Dankjewel alvast, want van al die kleine beetjes die we zo ontvangen, kunnen wij de site en servers draaiende houden.

 

IMG_20140314_134654Joyce deelt haar recepten op Instagram.En zo nu en dan deelt ze wat met ons, die recepten vind je hier. Ben je zelf een keukenprinses en maak je heerlijk en gezond voedsel vertel het ons dan, wellicht kan je een bijdrage aan de site leveren.

Rose

Editor in chief en founder van Stoere Vrouwen Sporten. Rose schreef voor bladen als Fiets magazine, Grinta!, Fietssport en de Flair, Ze merkte dat ze het aanbod voor actieve vrouwen matig vond. Meestal gaat dat over slank zijn en afvallen. Voor Rose is een actief leven zoveel meer. Daarom begon ze deze site. Samen met haar team is het haar missie om zoveel mogelijk vrouwen te helpen vreugde, balans en activiteit in hun leven te brengen. Rose fietst, rent, kookt, schrijft en geniet.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.