Hardlooptrainer Online, ben je sneller gaan hardlopen?

We zijn nu al een maand bezig met onze hardlooptrainer tips. Stap voor stap werken aan je techniek waar en wanneer je wilt. Dat is Hardlooptrainer Online. Rose deelt elke week een tip die ze ook tijdens haar clinics aan lopers leert. Door je deze technieken eigen te maken, zou je best wel eens wat sneller kunnen zijn geworden. Meten is weten dus deze week is het tijd voor De Test.

Ik begon mijn serie met trainingstips met uitleg van twee manieren om te testen. De 15 minuten training waarbij je 15 minuten heen en 15 minuten terug rent en kijkt hoe ver je bent gekomen en de intervallen. Die eerste test spreekt voor zich, rennen, rennen, rennen, vooral niet inhouden, kijken wat je geven kan.

De intervallen zijn een ander verhaal. Als het goed is, heb je ze een paar weken terug nog op karakter en kracht gelopen en ging je best snel. Want als je eenmaal aan intervallen durft te beginnen, ben je best een pittige hardloper.

Deze keer ga je ze anders doen. We hebben de afgelopen weken gelopen met de actieve voet, actieve core en de juiste arminzet. Als je die drie inzet, ga je zonder al te veel kracht en energieverspilling al een stuk sneller. Dit is snelheid op techniek.

Welke techniektip van de afgelopen weken vond je het fijnst? Met die techniek ga je je intervallen lopen. Je gaat versnellen door juist die techniek extra in te zetten. Dus of bewegen vanuit je core, of lopen met harde, actieve voeten waardoor je een beetje stuitert of met een strakke armbeweging die je echt voorwaarts brengt. En kijk eens wat die techniek met je interval doet. Zijn ze makkelijker te lopen, gaan ze sneller of houd je het meer intervallen vol?

Misschien kan je kijken of het je lukt steeds een andere techniek per interval te proberen. Of misschien kan je proberen in je laatste interval echt alles, maar dan ook echt alles te geven. En tussen de intervallen door kan je, zoals ik vorige week vertelde, wat langer uitademen en je hartslag sneller naar beneden brengen.

Ik ben heel benieuwd hoe de afgelopen weken voor je zijn geweest en of je iets nieuws geleerd hebt. Laat je me het weten? En als er iets niet lukt? Vraag je het dan ook? Volgende week gaan we weer wat nieuws doen. Geniet deze week maar even van de twee testen en vooral van je rustige duurloop.

Rose

Editor in chief en founder van Stoere Vrouwen Sporten. Rose schreef voor bladen als Fiets magazine, Grinta!, Fietssport en de Flair, Ze merkte dat ze het aanbod voor sportieve vrouwen wat matig vond. Meestal gaat dat over slank zijn en afvallen. Voor Rose is sport zoveel meer, dat ze besloot haar eigen magazine te beginnen. Online met de naam Stoere Vrouwen Sporten. Rose fietst, rent en traint momenteel voor de 100 meter sprint.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.