Core stability workout

Onze Core in Motion corestability uitdaging zou niet compleet zijn zonder wat flinke beweging. We gaan een HIIT workout doen die helemaal bestaat uit oefeningen waar je je core goed bij nodig hebt.

Voor wie het nog niet wist: een goede core zorgt voor ene goede houding e meer balans in je lijf. Hierdoor wordt je lichaam gezond belast en heb je meer energie over om extra hard te rennen of fietsen. Een goede core helpt blessures voorkomen én ziet er dondersgoed uit.

De HIIT workout van vandaag bestaat uit een serie oefeningen die je allemaal direct achter elkaar doet. Ze wisselen elkaar af in intensiteit waardoor het een soort interval training is. Je zult voelen dat je hartslag bij sommige oefeningen omhoog schiet en bij andere juist weer daalt, dat hoort. We gaan de volgende routine doen:

squatjumps – bike crunch – burpees – brug – squatjumps – draaiplank – burpees

Kijk de filmpjes van de verschillende oefeningen en doe ze dan in de bovenstaande volgorde. In de eerste week alles 10 keer, de tweede week alles 15 keer. In week drie alles 10 keer maar dan wel twee sets en je begrijpt al wel wat het in week vier wordt: twee sets met 15 herhalingen. Zet hem op en denk de hele tijd aan je corespieren zoals we in het November Workout blog omschreven hebben.

Rose

Editor in chief en founder van Stoere Vrouwen Sporten. Rose schreef voor bladen als Fiets magazine, Grinta!, Fietssport en de Flair, Ze merkte dat ze het aanbod voor actieve vrouwen matig vond. Meestal gaat dat over slank zijn en afvallen. Voor Rose is een actief leven zoveel meer. Daarom begon ze deze site. Samen met haar team is het haar missie om zoveel mogelijk vrouwen te helpen vreugde, balans en activiteit in hun leven te brengen. Rose fietst, rent, kookt, schrijft en geniet.