Rose betaalt elke maand 17 euro nog wat aan de sportschool, gelukkig heeft ze een goedkope gym, want die 17 euro? Die geeft ze zomaar uit zonder er heen te gaan. Dit komt doordat ze inmiddels bijna al haar trainingen thuis doet, in de woonkamer. Op de grond of met zo’n fitnesselastiek.

 

Geen tijd voor de sportschool

In de sportschool heb je alle apparaten en gewichten tot je beschikking, je kan er met enorm zware gewichten trainen als je wil, maar je moet er dan wel heen. En als je het druk hebt met je werk, traint voor een hardloopwedstrijdje, schrijft voor je blog, werkt aan een boek, fietst, op je nichtje past en gezellige koffie wilt drinken met Rhodé om te praten over leuke ideeën voor de site? Dan heb je weinig tijd over om nog naar de sportschool te gaan, kan ik je vertellen. Maar ‘s avonds aan het einde van de dag een paar oefeningen doen? Dat lukt me wel. Ik denk dat ik daarin niet de enige ben. De meeste vrouwen die deze site lezen hebben een fulltime baan en zijn al moeder, die hebben nauwelijks tijd voor zichzelf. Na een drukke dag is het helemaal niet fijn om in een drukke sportschool te staan. En daar komt bij dat ik – tegen de tijd dat ik klaar ben met al mijn dingen – vaak te laat ben en de gym al dicht is. Precies om die reden hebben wij ook onze online workouts op de site staan en doen we in de Stoere Vrouwen Trainen Facebookgroep samen fitness uitdagingen.

 

Trainen met weerstand

In de sportschool train je met gewichten, als je dat doet raken je spieren ene beetje beschadigt en na je training maakt je lichaam dat weer heel. Je spieren en de beschadigingen worden heel gemaakt en je lichaam doet daar nog een extra schepje boven op. Daardoor groeien je spieren en wordt je sterker. De gewichten waarmee je traint zijn weerstand, ze maken de beweging moeilijker. Deze weerstand kan je ook krijgen door te trainen met je eigen gewicht. De squats en lunges uit de 30 dagen uitdagingen die we doen zijn daar een goed voorbeeld van.

Volg ons op Instagram en Facebook voor meer sportblogs en updates.

fitnesselastiek en krachttrainingEen tijdje geleden heb ik van die fitnesselastieken gekocht. Dat zijn gekleurde elastieken met handvatten of een lus voor je enkel. Deze elastieken geven ook weerstand en als je ze op de juiste manier vasthoudt of ergens aan bevestigt in je huis kan je bijna alle oefeningen die je in de sportschool doet ook gewoon thuis doen. En door de wat sterkere elastieken te kopen heb je een hogere weerstand en kan je thuis echt helemaal los gaan.
In het begin had ik geen idee wat ik met die dingen moest doen, ik wist niet welke weerstand ik moest kiezen en al helemaal niet welke moves ik moest maken. Maar na wat gegoogle kwam ik op fitnesselastiek.nl en op die site staan wel iets van 140 oefeningen! Natuurlijk kan je daar zelf even kijken, maar ik zet een aantal van de oefeningen die ik graag doe voor je op een rijtje.

Deze workout vind ik fijn omdat ik er mijn bovenlijf mee train. Door het vele hardlopen en fietsen doen mijn benen al genoeg. Er zijn nog wel meer oefeningen die ik doe, maar daar hebben we de filmpjes niet van… ja ja ja die gaan we maken, ze komen er aan…. beloofd!

Probeer eerst deze oefeningen maar en kijk even op de site van fitnesselastieken, daar kan je een mooie set kopen en meer oefeningen vinden. En weet je een beter of goedkoper adres voor elastieken? Laat het ons weten!

Je schouders trainen met een fitnesselastiek

 

Fitnesselastiek oefeningen voor je rug

 

Train je borst met een fitnesselastiek

 

Thuis workout met je fitnesselastiek

Tot slot een workout die je mee kan doen, probeer deze een keer of wat, maar weet wel dat als je altijd dezelfde trainingen doet, je minder resultaat zult krijgen. Dus kijk ook even op het internet voor andere oefeningen.

Rose

Editor in chief en founder van Stoere Vrouwen Sporten. Rose schreef voor bladen als Fiets magazine, Grinta!, Fietssport en de Flair, Ze merkte dat ze het aanbod voor actieve vrouwen matig vond. Meestal gaat dat over slank zijn en afvallen. Voor Rose is een actief leven zoveel meer. Daarom begon ze deze site. Samen met haar team is het haar missie om zoveel mogelijk vrouwen te helpen vreugde, balans en activiteit in hun leven te brengen. Rose fietst, rent, kookt, schrijft en geniet.

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.