Niets is zo funest voor je sport als verveling, door steeds maar hetzelfde te doen raken wij onze motivatie kwijt. Daarom doen we naast onze vaste trainingen ook eens in de week een totaal andere workout. Rhodé kiest die voor ons uit. Deze keer voor de Woensdag Workout een herstel cardio training zonder gespring.

Hoeveel Woensdag Workouts hebben we inmiddels al gedaan samen? Ik vind het zo leuk om gewoon maar wat te kiezen en te merken dat jullie steeds met me mee doen. Vandaag heb ik weer eens voor een lang filmpje gekozen, maar dan wel eentje met een wat lagere intensiteit. De titel geeft al aan dat het om een herstel cardio workout gaat. Want hoe kan je beter herstellen dan door te bewegen!?

Herstel is niet altijd stilzitten en uitrusten. Een deel van je herstel komt door rust, maar een ander deel juist door beweging. Dat zorgt ervoor dat het bloed gaat stromen en dat de tijdens training opgebouwde afvalstoffen worden afgevoerd. Het herstel begint in deze workout al doordat er ruim de tijd word genomen voor een rustige warming up. De oefeningen die daarna volgen worden telkens in blokjes van twee aangeboden. Het gaat allemaal op een ontspannen tempo maar uiteraard word je wel uitgedaagd. En zoals altijd kan je jezelf ook heel goed uit dagen door te focussen op het aanspannen van de juiste spieren tijdens de uitvoering.

Ik had hier wel even zin in: wel bewegen maar niet helemaal dood gaan en toch zweten. Als ik zie wat jullie met de Stoere Vrouwen Sporten Zomer Uitdaging van Rose moesten doen, denk ik dat jullie dat ook wel kunnen waarderen. Dus pak een matje erbij (niet persé nodig trouwens), zet het filmpje aan en ga lekker aan de slag.

Liefs Rhodé

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.