Het is woensdag, tijd voor de woensdag workout waarin Rhodé elke week weer een leuke workout voor ons zoekt. Zelf probeert ze hem iedere keer uit en vertelt dan wat ze er van vindt. De ene keer een cardio workout en de andere keer kracht. We zijn benieuwd wat ze vandaag weer voor ons in petto heeft.

Ja we gaan weer aan de slag met onze armen! Helemaal nu we ons met de squat challenge vooral focussen op de benen. Een getraind lijf heeft namelijk balans, je kan niet maar één deel van je lichaam trainen en de rest niet. Allereerst ziet dat er niet uit, maar vooral krijg je dan disbalans en in je lijf uit zich dat meestal in pijntjes. Niets aan dus.

De arm workout die ik vandaag voor jullie heb gekozen is wat langer dan jullie van me gewend zijn. Het zijn namelijk dit keer echt twee rondes verwerkt in één filmpje. Dus je kan ervoor kiezen om bij de break te stoppen maar je kan ook beide rondes helemaal doen. Dat laatste is wel het meest effectief en de oefeningen gaan in een rustig tempo…. dus dat compenseert een beetje.

Aan het begin zeggen ze dat je meerdere gewichten nodig hebt maar ik heb gewoon twee lichte gewichtjes gebruikt. De twee rondes samen duren een kleine 20 minuten dus ik wil dan niet te enthousiast aan de slag met zware gewichten. Oefeningen waarbij ik voor mijn gevoel wel zwaardere gewichten kon gebruiken deed ik gewoon heel rustig en bewust. Zo span ik namelijk onbewust de goede spieren nog een beetje extra aan.

Veel plezier met deze workout!

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.