We krijgen regelmatig vragen over zwangerschap en sport. Hoe lang kan je doortrainen, wat is verstandig om te doen? Zijn er workouts waar je zwangere lijf echt wat aan heeft? En vooral: wat moet je laten? Onze kennis tot nu toe was theorie, we vroegen onze zwangere vriendinnen hoe zij het deden, maar gelukkig is onze Willeke nu zwanger en zoekt zij het voor ons uit. Vandaag een workout voor zwangere vrouwen.

Aangezien ik tijdens mijn zwangerschap nog zo lekker aan het sporten ben en daar laatst een stukje over heb geschreven, vroeg Rose mij of ik voor haar de “Heidi Klum workout voor zwangere vrouwen” wilde proberen. En natuurlijk wilde ik dat wel. Er is tegenwoordig steeds meer mogelijk voor vrouwen die zwanger zijn. Het schijnt namelijk dat een getraind en fit lichaam sneller herstelt van de zwangerschap. En een gezonde moeder geeft haar gezonde leven door aan haar kindje. Je bent toch een soort broeikasje voor het kindje wat in je groeit.
Deze workout duurt maar 10 minuutjes dus dat is een makkie! Het maakt hem extra leuk om te doen als je wat minder tijd hebt en toch wel iets wilt doen én voelen, want je pakt even alle spiergroepen aan!

Ik heb thuis geen gewichtjes, dus ik heb twee 0,5 liter waterflesjes gevuld. Ook heb ik thuis een soort “Dynaband” die ook wel lekker wat weerstand geeft. Zo’n elastiek gebruiken ze bij Mom in Balance ook veel en het valt niet altijd mee moet ik zeggen. Ik had er de eerste keer spierpijn van joh! En dan te bedenken dat ik toch wel al wat gewend was.

Wat ik erg fijn vond bij deze workout van Andrea Orbeck was oefening 10, de “Prengnacy Abs”, een aangepaste vorm van buikspieroefeningen. Iedereen is altijd wat huiverig voor buikspieroefeningen wanneer je zwanger bent, maar aangezien je ze toch nodig hebt voor een goede houding en ze ook bij je bevalling nog wel van pas komen is het toch prettig om ze een beetje (verantwoord) in conditie te houden!

Ik ben blij dat ik dit ontdekt heb, er zijn nog veel meer filmpjes! Dus mocht het me in de sportschool toch een beetje te heftig gaan worden dan kan ik dit lekker thuis gaan doen! Hoef ik tenminste ook niet met mijn dikker wordende buikje onder de douche te gaan staan in de sportschool. Als ik nog een leuk filmpje tegenkom, deel ik die met jullie. En hebben jullie nog tips? Ik hoor ze graag.

Liefs Willeke

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=IwPeo49HNVY]

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.