Weten wat je moet doen om gezond en fit te blijven en het daadwerkelijk doen is soms niet zo makkelijk. Natuurlijk kan je stellen dat als je iets wilt je het ook doet, alleen is het in sommige gevallen wel even puzzelen. Als je kleine kinderen hebt bijvoorbeeld en naast de zorg voor die kinderen ook je carrière maakt. Omdat we niet allemaal een nanny hebben, vroegen wij aan onze vriendinnen met kinderen ofwel de sportieve moeders hoe zij het eigenlijk doen.

Larissa: “Het is zo makkelijk het enige wat ik hoef te doen is op tijd naar bed, goed eten en genoeg bewegen. Je moet weten dat ik altijd erg sportief ben geweest en echt trainde voor mijn plezier, toen ik zwanger werd, ben ik bij mom in balance gegaan om zo nog lekker door te kunnen sporten. Maar nu ik de tweeling heb, merk ik dat dat actieve leven meestal onderaan mijn lijstje staat. Die jongens van me vreten mijn hele dag op. En ze mogen dat hoor, maar als ik werk zijn ze naar het kinderdagverblijf en op één van mijn vrije dagen ook. Dat is mijn dag waarop ik lekker ga sporten en niet bezig ben met luiers, hapjes, flesjes en papjes. En mijn vriend en ik zijn nu aan het kijken voor zo’n fietskar, dat is een kar die je achter je fiets kan hangen en dan kunnen we toch samen tochten maken.”

Eveline: “Wij zijn inmiddels zo ver dat we familie-agenda hebben en daar block een paar uur per week in, dat zijn de uren die ik in rooster voor sport. Het is ene stuk minder spontaan dan voorheen, dan ging ik wanneer ik wilde, nu moet ik ook gaan rennen als ik geen zin heb of niet zo fit ben, want gedurende de rest van de week heb ik er geen tijd meer voor. Door het zo in te plannen sla ik ook geen trainingen meer over, het hele gezin – lees mijn man – weet dat ik ga sporten, het is mijn moment.”

Nienke: “Ik zie mijn sport en gezondsmoment als het zuurstofmasker in het vliegtuig. Dat moet je als moeder eerst opzetten en dan pas kan je voor je kinderen zorgen. Ik heb het nodig te sporten en tot mezelf te komen, daarom is mijn rondje hardlopen het eerste wat ik doe in de ochtend. Ik sta op voor de kinderen en ga een rondje rennen. Tegen de tijd dat zij wakker worden ben ik al terug, vol energie om een ontbijt erin te proppen en ze af te leveren op school.”

Annelies: “Hiep hiep hoera voor de middagdutjes, zodra mijn jongste – de oudste gaat al naar school – in zijn bedje ligt, pak ik mijn fitnessspullen uit de kast. Ik doe mee met de Dertig Dagen workouts en heb ook mijn eigen routine. Krachttraining zoals op de sportschool is het niet, maar met wat online workouts en youtube filmpjes kom ik nog best ver. Al kan ik niet wachten tot de jongste ook op school zit, dan kan ik op mijn vrije ochtend weer naar yoga.”

Linda: “Ik heb voor mijn man een boek gekocht over trainen met de kinderen. Het is echt hilarisch, op de voorkant staat ene afbeelding van een opdrukkende man met drie kinderen op zijn rug. Maar het is wel hoe wij het doen, we betrekken de kinderen bij onze sport. Als ik ga hardlopen rijdt mijn dochter met haar fiets naast me mee. Eigenlijk hebben we van een timemanagementprobleem een activiteit gemaakt. Squatten met een baby in je handen werkt ook trouwens, de babay valt in slaap en je billen worden getraind.”

Maira: “Ik zit bij een sportschool met kinderoppas, als ik ga sporten spelen zij met de kinderen van andere sportieve ouders. Ik betaal er wel wat meer voor, maar het werkt echt.”

 

Rose

Editor in chief en founder van Stoere Vrouwen Sporten. Rose schreef voor bladen als Fiets magazine, Grinta!, Fietssport en de Flair, Ze merkte dat ze het aanbod voor actieve vrouwen matig vond. Meestal gaat dat over slank zijn en afvallen. Voor Rose is een actief leven zoveel meer. Daarom begon ze deze site. Samen met haar team is het haar missie om zoveel mogelijk vrouwen te helpen vreugde, balans en activiteit in hun leven te brengen. Rose fietst, rent, kookt, schrijft en geniet.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.