Zweetlucht in je sportkleding. Hoe gaat ons stoere vrouwen panel daar mee om?

Als je eenmaal de smaak te pakken hebt is sporten is het leukste wat er is. Op sommige dagen wil je niets anders doen, maar er zijn ook dagen waarop je beter even thuis blijft. Op die dagen ben je moe, heb je PMS of word je misschien wel ziek. Onder een aantal van de deelnemers aan onze Dertig Dagen Training zijn er een paar moe of ziek. Op de Dertig Dagen Facebook pagina is dat ook het gesprek van de dag. Sommigen zetten verbeten door en andere nemen wat rust. Voor beide heb je moed nodig.

Vorige week schreven we een aantal stukjes over dit onderwerp – zoals de tao van sport en het stukje over motivatie. Deze stukken werden goed gelezen en bij de reacties lazen we dat jullie blij waren met de informatie. Het verschil tussen lui- en vermoeidheid is soms moeilijk te zien, zelfs voor de ervaren sporter. Zelf hebben we er ook wel eens moeite mee. En het helpt ons dan enorm om te horen hoe dat bij andere sporters gaat en wat hun ervaring is. Daarom stelden we aan het Sporty Vrouwen Panel de volgende vraag:  Zie jij goed het verschil tussen vermoeidheid en gewoon geen zin of een beetje lui?

Annemiek (mountainbiken): “Ik push mezelf regelmatig, maar ik luister ook naar mijn lichaam. Soms is moe gewoon moe.”

Vanessa (hardlopen): “Ik probeer mijn schema zo goed mogelijk te volgen, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik binnen dat schema wel eens schuif. Als ik wisseldiensten heb bijvoorbeeld en daardoor moe ben.”

Jeanine (wielrennen): “Het verschil tussen Geen Zin en echt vermoeid vind ik echt zo lastig om te zien. Misschien is dat wel het moeilijkste van sporten. Omdat ik het niet zo goed weet ga ik meestal maar gewoon en dat voelt dan wel goed. Al komt het ook voor dat ik juist zieker of vermoeider word. Ik weet gewoon nog niet zo goed hoe ik naar mijn lichaam moet luisteren en wat het me vertelt.”

Annemieke (mountainbiken): “Ik heb ontdekt dat vermoeidheid zich bij mij kenmerkt in keelpijn.”

Vanessa (hardlopen): “Ja, bij mij merk ik het aan mijn geheugen. Als ik echt vermoeid ben, word ik vergeetachtiger en soms wat wazig.”

Liefs,

het sportvrouwenpanel

 

Volg Stoere Vrouwen Sporten ook op InstagramFacebook en YouTube voor meer sport updates, recepten en leuke work-outs.

Wist je trouwens dat je het SVS platform heel gemakkelijk kunt supporten. Dat doe je door via onze site te kopen bij onze partners. Dan krijgen wij namelijk een kleine vergoeding. Dat geldt bijvoorbeeld voor de linkjes naar Futurumshop, Wiggle en Decathlon.  Maar bijvoorbeeld ook voor Bol.comDille & Kamille,  Holland & BarrettfonQ en CoolBlue. Meer hierover lees je op de pagina Support Onze Site. Dankjewel alvast, want van al die kleine beetjes die we zo ontvangen, kunnen wij de site en servers draaiende houden.

 

 

 

Rose

Editor in chief en founder van Stoere Vrouwen Sporten. Rose schreef voor bladen als Fiets magazine, Grinta!, Fietssport en de Flair, Ze merkte dat ze het aanbod voor actieve vrouwen matig vond. Meestal gaat dat over slank zijn en afvallen. Voor Rose is een actief leven zoveel meer. Daarom begon ze deze site. Samen met haar team is het haar missie om zoveel mogelijk vrouwen te helpen vreugde, balans en activiteit in hun leven te brengen. Rose fietst, rent, kookt, schrijft en geniet.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.