Vier Sporterfoods die we altijd al wel aten. Deze voeding heeft een direct effect op onze sportprestaties en kan als je afgetraind en al aan de start staat misschien het verschil wel maken. Alle redenen om deze foods dagelijks te gaan eten.

 

Honing
Wist je dat honing kan helpen tijdens je duurtraining of wedstrijd? Uit onderzoek – wat de Universiteit van Memphis deed – is gebleken dat honing een goede brandstof is die ervoor zorgt dat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Het schijnt dat honing niet alleen een boost geeft aan je kracht, maar ook je snelheid en uithoudingsvermogen. Een goede reden om voor je wedstrijd wat honing te eten dus. In je thee, yoghurt of bij het ontbijt in je havermout. Overigens is honing uit de supermarkt anders dan die uit de biologische winkel. Wij kiezen de biologische, want die is rauw bereid en ze zeggen dat dat beter is. Tijdens de warme bereiding gaan er gezonde werkzame stoffen van honing verloren. En nog beter schijnt lokale honing te zijn.

 

Blauwe Bessen
De moeder der bessen, die naam mogen we wel geven aan dat kleine blauwe balletje. Oprah eet ze dagelijks omdat deze bessen je jonger schijnen te houden. Maar ze doen meer. Blauwe bessen schijnen ontstekingen tegen te gaan. En de atleten die meededen aan het onderzoek van de universiteit van Appalachian hadden na een paar weken dagelijks blauwe bessen te hebben gegeten een betere weerstand. Zowel verse als ingevroren blauwe bessen doen de truuk.

 

Wilde kersen
Dit is een moeilijke, het schijnt dat kersen bijdragen aan je kracht. Hoe het precies zit begrijpen wij niet helemaal, maar onderzoekers in Vermont lieten twee groepen atleten een drankje drinken. Het ene drankje was een placebo en het andere drankje was sap van wilde kersen. Op de vierde dag van het onderzoek moesten beide groepen een krachttraining afwerken. Twee weken later kregen de groepen weer een drankje. Deze keer kreeg de groep die eerst het placebodrankje dronk nu het sap van wilde kersensap. De groep die tijdens de eerste test kersensap dronk, kreeg nu het placebo. En wat bleek? Toen ze dezelfde training weer moesten doen bleek dat het drinken van kersensap voor minder pijn zorgde en dat de sporters die kersensap dronken sterker zijn. Omdat je wilde kersen alleen aan het einde van de zomer kunt plukken is het goed te weten dat bevroren kersen het zelfde effect hebben op je lijf als de verse.

 

Watermeloen
Trainen is reuze leuk, alleen de spierpijn achteraf? Ja, die is niet te harden. En dan hebben we het nog niet eens over de stijve spieren. Gelukkig is er de watermeloen, die zorgt er namelijk voor dat je spieren ene stuk minder stijf en pijnlijk zijn. Het enige wat je hoeft te doen is een glas watermeloensap drinken vóórdat je gaat trainen. Al is en stuk verse watermeloen veel lekkerder.

 

 

Deze vier doodsimpele producten kennen we ons hele leven al, maar dat ze zo effectief zijn voor onze sportprestaties? Dat wisten we nog niet. Nu wel. Dus vanaf vandaag drinken we allemaal alleen nog maar honingblauwebessenwildekersenwatermeloensmoothies.

 

 

Volg ons op Instagram en kijk mee tijdens onze sportieve avonturen

En vergeet Facebook en Twitter ook niet.

 

Rose

Editor in chief en founder van Stoere Vrouwen Sporten. Rose schreef voor bladen als Fiets magazine, Grinta!, Fietssport en de Flair, Ze merkte dat ze het aanbod voor actieve vrouwen matig vond. Meestal gaat dat over slank zijn en afvallen. Voor Rose is een actief leven zoveel meer. Daarom begon ze deze site. Samen met haar team is het haar missie om zoveel mogelijk vrouwen te helpen vreugde, balans en activiteit in hun leven te brengen. Rose fietst, rent, kookt, schrijft en geniet.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.