Recept: havermout met kokos, bessen en chiazaad – een gezonde after sport snack

Een lekkere lunch of gezonde after sport snack. Daar is dit recept van Joyce, The Green Brunette, perfect voor. Alle ingrediënten die ze gebruikt zijn biologisch en als het even kan zelfgemaakt. Ze gebruikt voor dit havermout recept bevroren fruit.

Fruit wat direct na de teelt wordt ingevroren heeft veel vitaminen. Misschien wel meer dan het verse fruit wat met de vrachtwagen uit Zuid Europa komt. De methode van invriezen is heel snel waardoor er geen ijskristallen in het fruit komen. IJskristallen zouden de cellen in het fruit kapot maken.

Fruit wat in Nederland geteeld is en direct op je bord verschijnt is vast rijker aan vitaminen, maar bij ons (ik woon nu in Stockholm) is er in de winter minder fruit. En een hele winter appels eten vinden wij geen feest. Daarom zeggen wij: beter bevroren fruit dan helemaal geen fruit. En de gezonde after sport snack van Joyce is een lekkere manier om meer vitaminen binnen te krijgen.

Dit had ik vandaag voor lunch en is echt waanzinnig lekker! Ik had net een lange wandeling in de kou gemaakt (ja in Stockholm is het wel winter) en mijn lichaam was moe en voldaan. Ik koos voor een lekkere havermout om het weer te voeden na inspanning.

De ingrediënten die ik gebruikte:

1,5 dl havermout
half blikje kokosmelk
beetje water
halve theelepel kaneel
verse blauwe bessen
bevroren gemengde bessen
pompoenzaadjes
chia zaadjes

Kook de havermout in de kokosmelk en voeg een beetje water toe. Dit is afhankelijk van hoe dik of dun je de havermout wilt hebben, ik vind het lekker als ie wat dunner is.

Voeg de kaneel toe en roer tot het romig en gaar is. Giet in een mooi kommetje en gebruik de bevroren bessen, verse blauwe bessen, pompoen zaadjes en chia zaadjes als topping

Perfect als lunch of na het sporten, maar ook een heerlijk ontbijt om je dag mee te beginnen. Het vult zonder een opgeblazen gevoel te geven.

Ik kies altijd voor mooie bordjes en maak alles wat ik eet ook mooi op, zoals nu met de topping. Zo is het naast voeding voor mijn lichaam ook voeding voor mijn geest.

Geniet ervan, liefs uit Stockholm

Joyce

Joyce deelt haar recepten op Instagram en Facebook. En zo nu en dan deelt ze wat met ons, die recepten vind je hier. Ben je zelf een keukenprinses en maak je heerlijk en gezond voedsel vertel het ons dan, wellicht kan je een bijdrage aan de site leveren.
Wil je meer weten over gezond eten of heb je een vraag over je eigen voeding, kijk dan even naar de berichten van onze voedingsspecialist Maira Vermeulen

Volg Stoere Vrouwen Sporten ook op InstagramFacebook en Youtube voor meer sport updates, recepten en leuke work-outs.