Houd je van fietsen en vraag je je af hoe je de komende winter door gaat komen? Met een mountainbike voor in de bossen of op de sportschool bij een spinningles? Wij hebben speciaal voor fietsers onze eigen online sportschool bedacht en presenteren wekelijks een paar trainingen die je thuis kan doen.

Het grote aftellen is begonnen, voor ons tenminste. Terwijl jullie deze zomer bezig waren met dat seizoen, genieten van de zon, zomervakantie, lekker sporten en reizen, zaten Astrid en ik samen met Ilse en Chrisje een plan te bedenken voor het najaar. Een plan wat er speciaal voor gemaakt is om in de maanden waarin het vroeg donker is toch nog lekker te kunnen sporten. Ons plan waar we half oktober mee gaan beginnen.

Veel fietsers en dan vooral vrouwen hebben er moeite mee om buiten te sporten als het ‘s avonds donker is. Sommigen omdat ze zo lekker binnen zitten, maar ook heel veel omdat ze zich niet veilig voelen. Nu hebben we gelukkig de weekenden nog voor onze duurtrainingen, maar toch beweegt het merendeel van ons net even minder in de winter. Zonde, want de winter is juist een mooie tijd om aan je basis te werken en aan de slag te gaan met je kracht.

Toen ik nog trainde voor wedstrijden en wekelijks zo’n 15 uur per week op de fiets zat, nam ik na de zomer altijd een rustperiode. Een week of twee waarin ik niet veel sportte en gewoon maar wat rommelde. Daarna begon ik met opbouwen. Ik deed een combinatie van duurtrainingen, krachttraining en trainingen op de Tacx. Na de winter was ik fit en kon ik genieten van trainingen op de weg. Dan ging ik aan mijn snelheid werken. Dat kon want tijdens de donkere maanden had ik een stevige basis gelegd. Ik was toen freelance journalist en schreef voor fietsbladen. Voor mij was het normaal om midden op de dag mijn fiets te pakken en een paar uur te fietsen. Voor mensen met gewone banen lukt dat niet. Zit je doordeweeks op kantoor? Dan heb je de weekenden voor je duurtrainingen en de avonden voor de rest.

Om jou deze winter op weg te helpen en zodoende ook die stevige basis te laten leggen, hebben we een supergaaf plan bedacht. Vanaf half oktober gaan wij een paar van die avonden vullen met trainingen waar jij, waar je ook bent, aan mee kunt doen. Het enige wat je nodig hebt is een computer en een Tacx. Op vaste avonden en een vaste tijd bieden we op Facebook een training aan. Als je op die tijd online bent, krijg je deze live training te zien en kan je meedoen. Wetende dat er mensen door het hele land op dat moment hetzelfde doen.

Astrid en ik pakken één avond voor een Tacx training, trainer Ilse van Asperdt verzorgt een krachttraining die je thuis kan doen en spinninginstructeur Chrisje Beernink geeft een spinningles voor op de Tacx. Op die manier komen we samen de winter wel door. En – niet geheel onbelangrijk – staan we na de winter samen weer fit aan de start. (lees verder onder afbeelding)

1

Nu heeft nog niet iedereen een Tacx en daarom hebben we een leuke kortingsactie voor je geregeld. Je kan de Tacx Blue Matic met een mooie korting krijgen. Wil je hier gebruik van maken, of heb je vragen over onze online sportschool? Mail ons dan even o.v.v. Tacx ons adres is [email protected]

Wij hebben er onwijs veel zin in. Jullie ook? Hebben we nog wel een vraag aan je: wil je deze blog delen met je fietsvrienden en vriendinnen. Hoe meer mensen er mee doen, de gaver het is. Dan zijn we deze winter een gigantisch online fietsteam wat elkaar de winter door helpt.

De eerste online training start op maandag 17 oktober om 20:00u. Een Tacx-training van Astrid en/of Rose. Daarna hebben we elke woensdagavond een krachttraining met Ilse en elke donderdagavond een spinningles met Chrisje. Op onze facebookpagina dus.

Volg ons op Instagram en Facebook voor meer sportblogs en updates.

Ik, de wielrenner – Koen de Jong

 

 

Rose

Editor in chief en founder van Stoere Vrouwen Sporten. Rose schreef voor bladen als Fiets magazine, Grinta!, Fietssport en de Flair, Ze merkte dat ze het aanbod voor actieve vrouwen matig vond. Meestal gaat dat over slank zijn en afvallen. Voor Rose is een actief leven zoveel meer. Daarom begon ze deze site. Samen met haar team is het haar missie om zoveel mogelijk vrouwen te helpen vreugde, balans en activiteit in hun leven te brengen. Rose fietst, rent, kookt, schrijft en geniet.

3 Comments
  1. Wat een goed initiatief, afwisseling is belangrijk in de winter. Zelf ga ik ‘s avonds in het donker wel graag op de fiets, meestal met een groepje met zeer goede verlichting. Dit ritje met de ‘nightriders’ is geen moment voor hoge snelheden of nieuwe routes maar wel voor een rustige en gezellige duurtraining. Bijkomend voordeel is dat je in het donker sneller lijkt te gaan!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.